ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ 2024

ΘΕΟΔΏΡΑ ΜΠΆΚΑ, μεσόφωνος

Η Θεοδώρα Μπάκα γεννήθηκε στη Λάρισα, όπου μελέτησε αρχικά τραγούδι με την Κίτσα Δαμασιώτη. Στη συνέχεια σπούδασε στην Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου του Ανόβερου (Γερμανία) στα τμήματα Όπερας και Μουσικής δωματίου.

Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με το Μέγαρο Μουσικής Αθήνας, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τα λυρικά θέατρα Bielefeld, Λισαβώνας, Wiesbaden, Arriaga (Μπιλμπάο), Φερράρας, Markgräfisches Opernhaus του Μπάιροϊτ, Theater an der Wien, Champs-Élysées, Perm ( Pωσία ) και τα θερινά φεστιβάλ όπερας του Eutin και της αρχαίας Κορίνθου τραγουδώντας ρόλους όπως: "Cherubino" ("Le Nozze di Figaro"), "Despina" ("Cosi fan tutte"), "Sesto" ("Giulio Cesare"), "Alceste" ("Arianna in Creta"), "Poppea" ("L’ incoronazione di Poppea"), "Melanto" ("L' intorno d' Ulisse in Patria"), "Ramiro" ("Montezuma"), "Sapho" ("Les Fetes d' Hebe"), "Knabe" ("Die Zauberflöte"), "Araspe" ("Tolomeo e Alessandro in Egitto"), "Diana" ("Giove in Argo"). Έχει εμφανιστεί σε διεθνείς μουσικές διοργανώσεις, όπως: Φεστιβάλ Αθηνών, Δημήτρια, Ημέρες Μουσικής Ρόδου, Φεστιβάλ Ναυπλίου, Φεστιβάλ Αίγινας, Guitarplus, Händel Festspiele, Bayreuth Barock, “Milano incontra la Grecia”, Bebersee Kammermusikfestival, Môntalbane κ.α. τραγουδώντας μεσαιωνική, αναγεννησιακή και μπαρόκ μουσική, Lied και έργα σύγχρονων Ελλήνων και ξένων δημιουργών. Συμμετείχε στην α' παγκόσμια ηχογράφηση της όπερας του G.F. Haendel «Η Αριάδνη στην Κρήτη» (MDG) υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου και της όπερας “Tolomeo e Alessandro in Egitto του Domenico Scarlatti” (ARCHIVE Deutsche Grammophon) υπό την διεύθυνση του Alan Curtis. Hχογράφησε έργα Ελλήνων, Ιταλών και Ισπανών συνθετών με το Duo Cancion, τα cd: «Μύρτατε» (RAUMKLANG) -παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια, “Nell’ Autonno di Bisanzio” (Talanton) –έργα του όψιμου Μεσαίωνα με το σύνολο Ex Silentio, “Reliquie di Roma” (Nimbus Records) – Θρήνοι / Lamenti συνθετών της Ρώμης του 17ου αιώνα με το σύνολο Atalante και το «Ημερολόγιο μιας γυναίκας» (YAFKA Records) με τους «Χάνομαι Γιατί Ρεμβάζω». Είναι ιδρυτικό μέλος του Duo Cancion και του Erato Ensemble, συνεργάζεται συχνά με τα σύνολα παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra (Μάρκελλος Χρυσικόπουλος), Ex Silentio και United Continuo Ensemble και έχει επίσης συνεργαστεί με τους Fretwork, Atalante (Erin Headley), Complesso Barocco (Alan Curtis), Καμεράτα, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Musica Eterna (Θόδωρος Κουρεντζής), Ορχήστρα Πατρών, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Συμφωνική Δήμου Θεσσαλονίκης, Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ.

ΆΡΤΕΜΙΣ ΜΠΌΓΡΗ, μεσόφωνος

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Από μικρή ηλικία πήρε μαθήματα πιάνου. Σπούδασε κλασικό τραγούδι στο Ωδείο Ατενέουμ, στην τάξη της υψιφώνου Μαρίνας Κρίλοβιτς, αποφοιτώντας το 2002 με το βαθμό Άριστα Παμψηφεί, Α΄ Βραβείο, και χρυσό μετάλλιο.. Επίσης, είναι απόφοιτος του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιά. Έχει συμμετάσχει σε μαθήματα υποκριτικής και μελοδραματικής των σκηνοθετών Βασίλη Νικολαΐδη και Κάρμεν Ρουγγέρη, καθώς και σε σεμινάρια τραγουδιού του Άρη Χριστοφέλλη, με τον οποίο συνεχίζει τη μελέτη ρεπερτορίου. Συνεργάστηκε σε συναυλίες ανά την Ελλάδα με την Πρότυπη Ορχήστρα Δωματίου Αθηνών, την Καμεράτα και την Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Ναυπλίου 2008. Με την ΕΛΣ συνεργάζεται από το 2001, συμμετέχοντας σε παραγωγές όπερας της Παιδικής Σκηνής (Το μαγικό βιολί του Νίκου Ξανθούλη, 2010/11), ενώ τον Ιούνιο του 2008 συνεργάστηκε με την Πειραματική Σκηνή της ΕΛΣ στο έργο του Βίκτορ Ούλμαν Ο αυτοκράτορας της Aτλαντίδας [Der Kaiser von Atlantis]. Την καλλιτεχνική περίοδο 2013/4 ερμήνευσε τον ρόλο της Αντζελίνας στην όπερα Η Σταχτοπούτα [La Cenerentola] του Ροσσίνι. Συμμετέχει στα εκπαιδευτικά προγράμματα της ΕΛΣ (2012, 2013, 2014) αναλαμβάνοντας ρόλους στις παρουσιάσεις λυρικών έργων σε σχολεία. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, σε συναυλίες του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής και σε παραγωγές του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών όπως οι βραδιές Μουσική και γευσιγνωσία, τα έργα Ο θρίαμβος της Κλέλιας [Il trionfo di Clelia] του Γκλουκ (2011/12), Εικόνες Βεζάλι [Vesalii icones] και Η εμμονή της κυρίας Ντόννιθορν [Miss Donnithorn’s Maggot] του Πήτερ Μάξγουελ Ντέιβις (2013/14), το πολυμεσικό έργο City Lives του Αλέξανδρου Μούζα (2013/14) κ.α. 

ΘΑΝΆΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΌΠΟΥΛΟΣ, πιάνο

Ο πιανίστας Θανάσης Αποστολόπουλος έχει εμφανιστεί σε μερικές από τις σπουδαιότερες ευρωπαϊκές αίθουσες συναυλιών, όπως το Concertgebouw (Άμστερνταμ), το Palais des Beaux-Arts (Βρυξέλλες), η Kölner PhilharmonieBFM (Γενεύη), το Birmingham Symphony Hall και η Αίθουσα της Φιλαρμονικής της Σόφιας, όπου έχει βραβευτεί στο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου «Albert Roussel»., τα Μέγαρα Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Wiener Konzerthaus, το Bâtiment des Forces Motrices.

Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών απ’ όπου αποφοίτησε το 1990 με Δίπλωμα Σολίστ και Α’ Βραβείο Παμψηφεί, για να ολοκληρώσει στη συνέχεια τις σπουδές του στο Royal College του Λονδίνου, στο Παρίσι και στο Ζάλτσμπουργκ με υποτροφίες του Ιδρύματος Ωνάση, του Βρετανικού Συμβουλίου και της Γαλλικής Κυβέρνησης. Δάσκαλοί του υπήρξαν, μεταξύ άλλων, ο Άρης Γαρουφαλής, η Irina Zaritskaya και η Germaine Mounier.

Ως σολίστ έχει συμπράξει με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Πράγας, την Ορχήστρα Δωματίου της Στουτγάρδης, τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Ανόβερου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, την Ορχήστρα Δωματίου «Guerzenich», τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Τορίνου, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., τη Sinfonietta της Βασιλείας, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, το «Nash Ensemble» κ.α.

Μοιράζοντας τις εμφανίσεις του ανάμεσα σε ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου και συνεργασίες με λυρικούς καλλιτέχνες, έχει παίξει στην Ελλάδα, την Ευρώπη (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Βέλγιο, Ολλανδία, Βουλγαρία, Πολωνία), τις Η.Π.Α. και τη Μέση Ανατολή, με συμμετοχή σε διεθνή φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Φεστιβάλ Αθηνών, Ναυπλίου, Πάτρας, Festival Berlioz στη Γαλλία, Mozart Festival στις Η.Π.Α. κ.α.).

O Θανάσης Αποστολόπουλος αφιερώνει ένα σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητάς του στη σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία, με πολλούς Έλληνες συνθέτες να του έχουν εμπιστευθεί έργα τους, συχνά σε α' εκτέλεση.

ΚΑΤΕΡΊΝΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΆΟΥ, βιολί

Η βιολονίστρια Κατερίνα Χατζηνικολάου χαρακτηρίστηκε από την Rheinische Post ως μουσικός με «σπινθηροβόλο ζωντάνια και δεξιοτεχνία». Από το 2023 κατέχει τη θέση της εξάρχουσας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και αποτελεί την πρώτη γυναίκα εξάρχουσα στην ιστορία της ορχήστρας. Έχει διατελέσει ως εξάρχουσα στην ορχήστρα Duisburger Philharmoniker στην Deutsche Oper am Rhein, καθώς επίσης και στην ορχήστρα Bergische Symphoniker. Πραγματοποίησε το ντεμπούτο της με τον μαέστρο Christoph Eschenbach ως σολίστ τον Ιούλιο του 2022. Η Κατερίνα έχει διακριθεί με πρώτο βραβείο στα Golden Classical Music Awards, στον Διεθνή Διαγωνισμό Μουσικής eMuse, στον Διεθνή Διαγωνισμό Thöne και έχει βραβευτεί στον Διεθνή Διαγωνισμό Μουσικής του Λονδίνου και στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Νέων Σολίστ. Είναι επίσης κάτοχος του βραβείου Alois Kottmann.Η σολιστική της καριέρα περιλαμβάνει εμφανίσεις σε αίθουσες όπως στη Φιλαρμονική της Κολωνίας, στο Carnegie Hall στη Νέα Υόρκη, στην Tonhalle του Ντίσελντορφ, στο rbb- Rundfunksaal του Βερολίνου, στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης, στην Beethovenhalle της Βόννης, στη Laeiszhalle του Αμβούργου, στην Liederhalle της Στουτγάρδης και στο Φεστιβάλ Ruhrtriennale. Έχει εμφανιστεί με την ορχήστρα Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Bremerhaven, τη Philharmonie Südwestfalen, την Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την ορχήστρα Neues Rheinisches Kammerorchester Köln, καθώς επίσης και με τις ορχήστρες Neue Philharmonie Westfalen και Cognimus Kollektiv.Έλαβε υποτροφίες από το Tarisio Auctions, το Ίδρυμα Horst και Gretl Will και το Ίδρυμα Franz και Christel Kuhlmann. Έχει λάβει υποτροφία από το «Yehudi Menuhin-Live Music Now» και της έχει απονεμηθεί η υποτροφία NRW, το ταμείο υποτροφιών E.ON και μία υποτροφία DAAD.Η Κατερίνα ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές στην Ελλάδα (Κιλκίς/Γουμένισσα) και συνέχισε στη Γερμανία, σε επίπεδο Pre-College, στο Robert Schumann Hochschule (Düsseldorf) με τον καθ. Alexander Kramarov. Είναι απόφοιτος Master της σχολής Hochschule für Musik und Tanz της Κολωνίας, όπου σπούδασε «Σόλο βιολί» με την καθηγήτρια Α. Δασκαλάκη, καθώς και «Μουσικολογία» .Με διάθεση να εξερευνήσει νέες καλλιτεχνικές προσεγγίσεις παράγει τα δικά της μουσικά βίντεο, τα οποία αντανακλούν τη δημιουργικότητά της ως μουσικού και την τεχνική δεξιότητα της ως βιρτουόζου σε πρωτότυπες συνθέσεις για βιολί σόλο.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΛΗΟΣ, πιάνο

Γεννημένος στην Καρδίτσα. Διπλωματούχος των Ανωτάτων Μουσικών Ακαδημιών Βερολίνου και Λειψίας με σολιστικό δίπλωμα πιάνου και master με άριστα παμψηφεί και διάκριση. Πτυχιούχος Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, στο οποίο εισήχθη ως πρώτος, και αριστούχος διδάκτορας του ίδιου τμήματος. Υπότροφος διαφόρων Ιδρυμάτων και βραβευθείς πολλών διεθνών διαγωνισμών πιάνου, μουσικής δωματίου και σύνθεσης σε Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία. Διακρίσεις από την Ακαδημία Αθηνών και την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής. Ως σολίστ πιάνου εμφανίσεις στις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου (Philharmonie Βερολίνου, Κοnzerthaus Bιέννης, Carnegie Hall Ν. Υόρκης κτλ.), εμφανίσεις σε διεθνή φεστιβάλ και συμπράξεις με πολλές ορχήστρες. Ηχογραφήσεις μεταξύ άλλων με τη Naxos καθώς και έργων Ελλήνων δημιουργών. Υπήρξε μέλος του πιανιστικού κουαρτέτου Aurora, του συγκροτήματος σύγχρονης μουσικής Ergon Ensemble και συμβασιούχος καθηγητής πιάνου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ και του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

QUINTARCO – ΚΟΥΙΝΤΈΤΟ ΕΓΧΌΡΔΩΝ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΑΘΗΝΩΝ

Η ιδέα για το Quintarco γεννήθηκε το 2016 από την επιθυμία πέντε "ανήσυχων" μουσικών της ΚΟΑ να καλύψουν το κενό που υπάρχει στη μουσική σκηνή της Αθήνας - και όχι μόνο - σε αυτόν το τομέα της μουσικής δωματίου, εξερευνώντας παράλληλα τις δυνατότητες ενός κουϊντέτου εγχόρδων σε ένα πιο ευρύ ρεπερτόριο από το καθιερωμένο. Αυτό οδήγησε και σε μεταγραφές σπουδαίων έργων, που απέκτησαν άλλη διάσταση σε αυτήν τη μορφή, όπως επίσης και σε άλλες crossover προσεγγίσεις. Το σύνολο έχει κάνει πολλές εμφανίσεις στην Αθήνα και στην επαρχία, σε Μουσεία, Φεστιβάλ κ.α. Συμμετέχει σε ετήσια βάση στον Κύκλου Μουσικής Δωματίου της ΚΟΑ «Μουσικοί Περίπατοι στα Μουσεία». Έχει αναπτύξει σημαντική εκπαιδευτική δραστηριότητα υπό την αιγίδα της ΚΟΑ με αξιοσημείωτη επιτυχία σε σχολεία της Αττικής αλλά και της περιφέρειας. 

Μια σύντομη γνωριμία με τα μέλη του Quintarco: 

Δημήτρης Σέμσης – Βιολί: Διδάχθηκε από τον πατέρα του και συνέχισε στις Ακαδημίες Μουσικής του Dedmolt και του Μονάχου και στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου. Είναι διπλωματούχος του Ωδείου «Αθήναιον» και του Βασιλικού Κολλεγίου Μουσικής του Λονδίνου. Υπήρξε εξάρχων της ΚΟΑ και της «Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής». Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες της Ελλάδας και τοτ εξωτερικού. Διδάσκει στο Ωδείο Ορφείο. 

Μαρίνα Χαραλαμπίδου, βιολί: Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών και στη Royal Academy of Music (Λονδίνο) - δίπλωμα LRAM και Professional Certificate (σολίστ). Μόνιμη μουσικός της ΚΟΑ. Υπήρξε μέλος της Συμφωνικής ΕΡΤ, ορχήστρας Χρωμάτων, έχει παρουσιάσει μουσικές εκπομπές στην τηλεόραση, διδάσκει στο Ωδείο «Ρυθμοί» και έχει κάνει πληθώρα εμφανίσεων με σύνολα μουσικής δωματίου.

Ενκέλα Κοκολάνη, βιόλα: Πήρε δίπλωμα βιόλας στην ακαδημία καλών τεχνών Τιράνων και  τίτλο Master of Arts από το University of Graz - Austria. Έχει συμμετάσχει σε πολλά σύνολα μουσικής δωματίου με σπουδαίους Έλληνες και ξένους μουσικούς. Ως σολίστ έχει εμφανιστεί στο μέγαρο μουσικής Αθηνών. Είναι κορυφαία Β στην κρατική ορχήστρα Αθηνών. Διδάσκει στο εθνικό ωδείο.

Βάνια Παπαδημητρίου, βιολοντσέλο: Διπλωματούχος του Ωδείου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού από το Royal College of music του Λονδίνου. Έχει συνεργαστεί  με σπουδαίους Έλληνες μουσικούς σε ρεσιτάλ και σύνολα μουσικής δωματίου. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ στο Ηρώδειο και στο Πολυτεχνείο. Είναι μόνιμο μέλος της ΚΟΑ και διδάσκει σε Ωδεία από το 1993.

Τάκης Καπογιάννης, κοντραμπάσο: Είναι κορυφαίος Α στην ΚΟΑ. Στο πλαίσιο της ενασχόλησης του με την μουσική δωματίου έχει συνεργαστεί με σπουδαίους Έλληνες και ξένους μουσικούς. Σαν σολίστ έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και αλλού, με την Καμεράτα και από το 2000 με την ΚΟΑ. Διδάσκει στο Ορφείο ωδείο και στο Ωδείο Αθηνών.

ΑΛΕΚΟΣ ΒΡΕΤΟΣ, ούτι

Σολίστ στο ούτι, πιανίστας και συνθέτης, ο Αλέκος Βρέτος αναμιγνύει την τζαζ, την αραβική, την λάτιν και την ελληνική μουσική σε ένα αριστοτεχνικό κοκτέιλ ήχων από παραδοσιακά και μοντέρνα όργανα, όπως το ούτι και το νάι, το πιάνο αλλά και τα ντραμς. Ο Αλέκος Βρέτος έχει αναπτύξει μία μοναδική και ιδιαίτερη ατμόσφαιρα στην μουσική του, κρατώντας τον παραδοσιακό ήχο στην πρώτη γραμμή και αναπτύσσοντάς τον μέσα από τον τζαζ αυτοσχεδιασμό και την εκρηκτική ρυθμική εξέλιξη. Κοινό και κριτικοί επεφύλαξαν θερμή υποδοχή στο “K on Top”, την δεύτερη προσωπική δισκογραφική δουλειά του που κυκλοφόρησε το 2014, μετά από το άλμπουμ  “Mergin’” το 2009 και το “Yunan” με το Meliti Ensemble ήδη από το 2004. Το “K on Top”, το οποίο βραβέυθηκε με την 2η θέση για το καλύτερο album στο Critics Poll 2014 του Jazzonline.gr, πηγαίνει το ούτι σε αχαρτογράφητες γι’ αυτό περιοχές, αφήνοντας μία έντονη τζαζ γεύση μαζί με ένα ελαφρό άρωμα αραβικής μουσικής παράδοσης, μέσα από την τριβή μουσικών από διαφορετικούς κόσμους.

Ο Αλέκος Βρέτος έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές - και πολύ πρόσφατα συμπεριλήφθει στους 101 πιο επιδραστικούς ανθρώπους στην Ελληνική Μουσική Σκηνή - για τις συνθέσεις και την δεξιοτεχνία του στις πολυάριθμες συναυλίες του σε όλον τον κόσμο, από το Ηρώδειο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Αρχαίο Θέατρο Άργους, έως στο Berklee Performance Center, το Mount Holyoke College και το The Tombs of Kings της Παλαιστίνης. Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους: Μίκη Θεοδωράκη, Θεόδωρο Αντωνίου, Δημήτρη Μαραγκόπουλο, Gilad Atzmon, Elchin Sirinov, Simon Shaheen, Bassam Saba, Καμεράτα (Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής), Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, κ.α.

ΝΙΚΟΛΑOΣ ΓΑΡΟΥΦΑΛΙΔΗΣ

Γεννήθηκε το 2012 σε μια μουσική οικογένεια και από πολύ μικρή ηλικία άρχισε να εξασκεί τα δάκτυλά του στο βιολί προκειμένου να συμμετάσχει στο μουσικό περιβάλλον που τον περιέβαλε. Είναι μαθητής στο Ωδείου του Κολλεγίου Αθηνών και άρχισε βιολί στην τάξη του κυρίου Παναγιωτόπουλου. Από το 2022 είναι μαθητής του κυρίου Δημήτρη Σέμση. Έχει εμφανιστεί σε πολλές συναυλίες στην Αθήνα καθώς και στην αίθουσα Mozarteum Universitat στο Salzburg της Αυστρίας. Έχει συμμετάσχει σε Master Class με τους Paul Roczek (Salzburg)και Cecilia Zilliacus (Brescia) Έχει κερδίσει πολλές διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς όπως:

-First Prize: Grand Prize Virtuoso Salzburg Competition 

-Platinum Medal: Grand Maestro International Music Competition 2021 

-Annual Maestro Prize: Violinist of the Year 22-23 στο London Young Musician International Violin Competition 

-Βραβείο Εξαιρετικού Ταλέντου 2023 Music Arte : Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βιολιού

Παίζει σε ένα παλιό Ιταλικό βιολί 3/4 που του έχει παραχωρήσει ο διεθνής οίκος Geigenbau Eriks της Βιέννης.

CAN OKAN, αρχιμουσικός

Ο Can Okan γεννήθηκε το 1986 στην Κωνσταντινούπολη. Άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα πιάνου το 1994 με τη Meliha Doğuduyal και ακολούθως με τον καθ. Metin Ülkü. Ξεκίνησε τις σπουδές διεύθυνσης ορχήστρας με τον καθηγητή Gürer Aykal το 2005. Έδωσε την πρώτη του συναυλία ως μαέστρος με την Borusan Istanbul Philharmonic Orchestra το 2007. Συμμετείχε σε masterclass πιάνου διάσημων πιανιστών όπως οι İdil Biret, Dmitri Alexeev, Emanuel Ax, Arnulf von Arnim, Claudius Tanski. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο πιάνο  και στη διεύθυνση ορχήστρας το 2008 και στη συνέχεια συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη διεύθυνση ορχήστρας στο Royal College of Music της Στοκχόλμης (2009 – 2011). Σπούδασε με πολλούς μαέστρους, όπως οι Daniel Harding, Jan Risberg και κατά τη διάρκεια των σπουδών του διηύθυνε πολλές ορχήστρες στη Σουηδία. Το 2011, συμμετείχε στο masterclass διεύθυνσης του Jorma Panula στο Kuopio της Φινλανδίας. Στο πλαίσιο της 2017 διδακτορικής του διατριβής στο πιάνο συνεργάστηκε με την Alessandra Torchiani στο Ωδείο Santa Cecilia της Ρώμης. Ο Okan διευθύνει από το 2013 όλες τις κρατικές συμφωνικές ορχήστρες στην Τουρκία, συμπεριλαμβανομένης της Προεδρικής Συμφωνικής Ορχήστρας και της Κρατικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Κωνσταντινούπολης. Το 2015 κυκλοφόρησε η πρώτη του ηχογράφηση με το Impromptus του Schubert. Ο Okan διηύθυνε την τουρκική πρεμιέρα της όπερας του Στραβίνσκι «The Rake's » με την Κρατική Όπερα και Μπαλέτο της Κωνσταντινούπολης το 2017. Διηύθυνε επίσης τις παραγωγές «The Turn of the Screw» και «Falstaff» του Britten στην Κωνσταντινούπολη, καθώς και τις όπερες «Die Zauberflöte» και «Rigoletto» στο Σάλτσμπουργκ στο πλαίσιο του «Oper im Berg Festival». Έχει συμπράξει με διάσημους σολίστ όπως οι Idil Biret, Augustin Dumay, Fazıl Say, Alexander Rudin και Daniel Müller Schott. Ο Can Okan ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή με τον καθ. Metin Ülkü το 2019. Την ίδια χρονιά, διηύθυνε μια νέα παραγωγή της «Aida» από την Κρατική Όπερα και Μπαλέτο της Άγκυρας. Ο Okan διηύθυνε την παγκόσμια πρεμιέρα της όπερας «Binboğalar Efsanesi» σε σύνθεση του Michael Ellison - παραγγελία του Φεστιβάλ Μουσικής της Κωνσταντινούπολης από την İKSV. 

ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών είναι το αρχαιότερο ορχηστρικό μουσικό σύνολο στην Ελλάδα. Δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα ως Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών και έκτοτε πέρασε από διάφορα στάδια, τόσο ως προς την ονομασία, όσο και ως προς τον τρόπο λειτουργίας της. Η πρώτη συναυλία της ως Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δόθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 1943. Από την ίδρυσή της έως σήμερα, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προσφέρει στους Έλληνες την δυνατότητα επικοινωνίας με τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ενώ ταυτόχρονα είναι ο κορυφαίος εκφραστής της εγχώριας συνθετικής παραγωγής. Έχει σταθερή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα πραγματοποιώντας πάνω από πενήντα συναυλίες ετησίως. Εκτός από την Αθήνα, εμφανίζεται τακτικά σε πολλές πόλεις της Ελλάδος, καθώς και σε σημαντικές αίθουσες και φεστιβάλ του εξωτερικού. Σημαντικότατο είναι το εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο που επιτελεί εντός Αθηνών καθώς και σε πολλές πόλεις της ελληνικής περιφέρειας. Εξέχοντες αρχιμουσικοί, ανάμεσά τους οι Ρίχαρντ Στράους, Βάινγκαρτνερ, Κνάπερτσμπους, Βάλτερ, Μητρόπουλος, Γιόχουμ, Μαρκέβιτς, Μάαζελ, Κράους, Τεμιρκάνοφ, Πλασόν, Ασκενάζυ, Φεντοσέγιεφ και κορυφαίοι σολίστ, όπως ενδεικτικά οι Ρούμπινσταϊν, Κεμπφ, Κορτώ, Κράισλερ, Τιμπώ, Καζάλς, Ρέπιν, Κρέμερ, Ροστροπόβιτς, Μπρέντελ, Μπάρενμποϊμ, Άργκεριχ, Λεόνσκαγια και Καβάκος έχουν συμπράξει με την Ορχήστρα κατά την πολύχρονη ιστορία της.

Διευθυντές της Ορχήστρας έχουν διατελέσει κατά το παρελθόν οι Φιλοκτήτης Οικονομίδης, Θεόδωρος Βαβαγιάννης, Ανδρέας Παρίδης, Μάνος Χατζιδάκις, Γιάννης Ιωαννίδης, Αλέξανδρος Συμεωνίδης, Άρης Γαρουφαλής, Βύρων Φιδετζής, Βασίλης Χριστόπουλος και Στέφανος Τσιαλής. Από τον Οκτώβριο του 2020, Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών είναι ο Λουκάς Καρυτινός.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΣΗΣ, τραγούδι

Ο Δημήτρης Μπάσης γεννήθηκε στην Στουτγάρδη, όπου είχαν μεταναστεύσει για μερικά χρόνια οι γονείς του. Την Ελλάδα τη γνωρίζει για πρώτη φορά στα οκτώ του χρόνια, όταν επιστρέφουν οικογενειακώς σ’ ένα ακριτικό χωριό, το Χέρσο του νομού Κιλκίς. Σε ηλικία εννέα ετών αρχίζει να ψέλνει στην εκκλησία του χωριού και στα δώδεκα αρχίζει μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής, τα οποία ολοκληρώνει παίρνοντας το πτυχίο του σε ηλικία δεκαεπτά ετών.

Στα είκοσι του, τον ανακαλύπτει ο Σταμάτης Κραουνάκης, αλλά και η δισκογραφική εταιρεία Warner, με την οποία υπογράφει αμέσως συμβόλαιο. Για τρεις συνεχείς σεζόν συνεργάζεται με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη και την ομάδα της, που αποτελείτο από τους Σταμάτη Κραουνάκη και Λίνα Νικολακοπούλου, υπό το σκηνοθετικό βλέμμα του Ανδρέα Βουτσινά. Το δισκογραφικό του ντεμπούτο έγινε με δυο συμμετοχές στα έργα του Σταμάτη Κραουνάκη «Όταν Έρχονται Οι Φίλοι Μου», στο οποίο συμμετέχει με δύο τραγούδια και στο soundtrack «Το Τρίτο Στεφάνι», όπου συμμετέχει με ένα τραγούδι.

Το ’96 τον ανακαλύπτει ο Χρήστος Νικολόπουλος, συνεργάζεται μαζί του σε ζωντανές εμφανίσεις και το ’97 κυκλοφορεί ο πρώτος του προσωπικός δίσκος με τίτλο «Με Τη Φόρα Του Ανέμου» (μουσική Χρήστου Νικολόπουλου και Κώστα Φαλκώνη και στίχοι του Χρίστου Παπαδόπουλου).

Ακολουθούν πολύτιμες συνεργασίες με τη Δήμητρα Γαλάνη, τον Μανώλη Λιδάκη, την Χαρούλα Αλεξίου, τον Γιάννη Κότσιρα, την Ειρήνη Χαρίδου, την  Ελένη Τσαλιγοπούλου, τον Πασχάλη Τερζή, τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Θέμη Αδαμαντίδη, την Μελίνα Κανά, τον Βαγγέλη Κορακάκη, τον Γεράσιμο Ανδρεάτο, την Μελίνα Ασλανίδου, την Πίτσα Παπαδοπούλου, το Βασίλη Σκουλά, την Ελένη Πέτα κ.ά.

Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένοι σταθμοί της καλλιτεχνικής του πορείας:

Το 1999, συνεργάζεται με τον Σταύρο Ξαρχάκο σε μια σειρά συναυλιών με την Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής σε Ελλάδα και εξωτερικό. 

Τo 2001 τον γνωρίζει ο Μίκης Θεοδωράκης και του προτείνει να επανεκτελέσουν μαζί -40 χρόνια μετά την πρώτη εκτέλεση κι αυτή τη φορά ολοκληρωμένο- ένα από τα σπουδαιότερα έργα του, το «Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού». Το συγκεκριμένο έργο ηχογραφήθηκε για πρώτη φορά το 1961 με ερμηνευτή τότε τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, χωρίς όμως να είναι ολοκληρωμένο καθώς λογοκρίθηκαν κάποια τραγούδια. Για την ηχογράφηση αυτή ο κορυφαίος Έλληνας συνθέτης αποφασίζει, μετά από απουσία 17 ετών από τα studio, να ξαναμπεί σ’ αυτά, να ενορχηστρώσει και να διευθύνει τη «Λαϊκή Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης». Κάποιους μήνες αργότερα ακολουθεί άλλος ένας δίσκος του Δημήτρη Μπάση με το Μίκη Θεοδωράκη με τίτλο «Η Αγάπη Είναι Φωτιά» αποτελούμενος από επανεκτελέσεις κυρίως ερωτικών τραγουδιών του συνθέτη. 

Το καλοκαίρι του 2003 συμμετέχει στο αφιέρωμα ανά την Ελλάδα της Λαϊκής Ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης» στον ποιητή Γιάννη Ρίτσο με έργα (Επιτάφιος, Ρωμιοσύνη, Τα Δεκαοχτώ Λιανοτράγουδα της Πικρής Πατρίδας, Οι Ποιητές του Κόσμου) μελοποιημένα από τον συνθέτη.

Το καλοκαίρι του 2013 ο Δημήτρης συμμετέχει στην περιοδεία του Θάνου Μικρούτσικου «Πάντα Γελαστοί και Γελασμένοι» μαζί με το Μανώλη Μητσιά, το Γιάννη Κότσιρα και τη Ρίτα Αντωνοπούλου.

ΜΑΛΑΜΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥ, τραγούδι

Γεννημένη στη Λήμνο, από μικρή ηλικία έδειξε τη ροπή της στις τέχνες. Τεσσάρων ετών ξεκίνησε τη μουσική της εκπαίδευση και τα μαθήματα πιάνου. Παράλληλα, ασχολήθηκε με το χορό, την ενόργανη γυμναστική και το θέατρο. Από την εφηβεία, αντιλήφθηκε τη δύναμη του γραπτού λόγου, κάτι που την ώθησε στη στιχουργία.

Φοίτησε στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής-Τμήμα Μουσικών Σπουδών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με ειδίκευση στην ποντιακή λύρα. Παράλληλα, έκανε και τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα στο τραγούδι σε μουσικές σκηνές και χώρους εκδηλώσεων στην Άρτα και τη Λήμνο υπηρετώντας το ροκ, έντεχνο και λαϊκό τραγούδι. Το 2013 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και δημιούργησε με αγαπημένους φίλους-μουσικούς το σχήμα “Μουσικώς Χύμα”, με το οποίο συνεχίζει να πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις και ηχογραφήσεις. Έχει συνεργαστεί με εξέχοντες μουσικούς και καλλιτέχνες, σε ποικίλους χώρους. Έχει στην προσωπική της δισκογραφία 4 τραγούδια, στα οποία υπογράφει τους στίχους η ίδια. 

Πρωταρχικό της στόχο αποτελεί η δημιουργία πρωτότυπου μουσικού υλικού, εμπνευσμένο από τον πλούτο της ελληνικής μουσικής του παρελθόντος, προσαρμοσμένο, όμως, στον ήχο του σήμερα.

ΝΙΚΟΣ ΧΑΛΙΑΣΑΣ, αρχιμουσικός

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Μελέτησε βιολί με τον Τάτση Αποστολίδη στο Ωδείο Αθηνών. Το 1989, πήρε Δίπλωμα με Άριστα και Βραβείο παμψηφεί. Συνέχισε τις σπουδές του στη Royal Academy of Music του Λονδίνου με τον Howard Davis. Αποφοίτησε το 1990, παίρνοντας το δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών. Στη συνέχεια φοίτησε στο Royal College of Music του Λονδίνου στην τάξη του Grigori Zhislin, απ’ όπου αποφοίτησε παίρνοντας το μεταπτυχιακό Δίπλωμα Σολίστ ARCM, το 1992. Για τις μεταπτυχιακές αυτές σπουδές, τού χορηγήθηκε υποτροφία από το Ίδρυμα Ωνάση. Την περίοδο αυτή παρακολούθησε μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας στο Royal College of Music με τον J. Forster καθώς επίσης και με τον Bernard Keefe. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές διεύθυνσης ορχήστρας στο Trinity College of Music, με τον Peter Stark, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του το 1999. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διεύθυνσης ορχήστρας με τον Sergiu Celibidache, τον Jorma Panula και τον B. Keefe.

Από το 2001 είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ως κορυφαίος βιολιστής.

Από το 2012 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ μουσικής “Συμφωνία” Πειραιά και νήσων Αργοσαρωνικού, από το 2017 του φεστιβάλ ¨ΜουσιΚώς¨, και από το 2022 του φεστιβάλ Χάλκης. Το 2018 ανέλαβε την διεύθυνση της Καμεράτα Τζούνιορ του Συλλόγου Φίλων Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Έχει διευθύνει: τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, την Συμφωνική Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής σκηνής, την Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, τις Κρατικές Ορχήστρες Κωνσταντινούπολης, της Αττάλειας, της Σμύρνης και της Προύσας, την Συμφωνική Ορχήστρα του Eskisehir, την Thüringen Sinfoniker, την ορχήστρα Musica Vitae του Vaxjo της Σουηδίας, την Εσθονική Klaasparlimang Sinfonietta, την Astana Symphony Orchestra του Καζακστάν, την Ορχήστρα δωματίου της Κοπεγχάγης, την Ορχήστρα δωματίου της Αλικαρνασσού, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης κ.ά.